FCUK har blivit gammalt
Efter sju år har reklammakarna French Connection bestämt sig för att plocka bort förkortningen FCUK från reklamen. Nu är det logtyplös antireklam som är modellen. FCUK var länge en förkortning som anställda på French Connection själva använde. Men det var inte förrän 1997 som Trevor Beattie, kreativ ledare på TBWA/London, lät förkortningen - med sina möjliga felläsningar - utgöra kreativt huvudspår i modeföretagets marknadskommunikation. Men nu är det slut, rapporterar Brand Republic. Istället kommer nya reklamkampanjer från French Connection att sakna entydig avsändare. Istället kommer de att innehålla självrefererande fraser som "Something beginning with F" eller "Don´t make us say it".
Relaterade artiklar
Turbonegro i domstol mot tysk advokatThe Pirate Bays logotyp kapad Systembolaget vann domäntvist mot systemnet.seHells Angels i varumärkestvist med Kapp AhlGoogle vill äga oogleCigarettjätten och svenska varumärken Dag Vag blir varumärkeThåström blir varumärkeSystembolaget stoppar Systemett.com McDonalds vs. McJobRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
PACAP-anatagonister?
Medicin och hälsa4 minuter sedan
Kvinnlig trio döms för att ha lurat äldre på pengar
Aktuella brott och kriminalfall11 minuter sedan
Grosshandlare till er tjänst
Arbetsliv och arbetsmarknad20 minuter sedan
Konstiga symptom, hittar ingen direkt orsak/panik/hjärta?
Medicin och hälsa40 minuter sedan
VM Cricket T20 1 Juni-29 Juni 2024
Bollsport: matchprat58 minuter sedan
Syrran ärver pengarna från mamma
Barn och familj1 timme sedan
Anrika Roosevelt Hotel, NY, nu hem åt tusentals migranter från Senegal, Guinea
Integration och invandring1 timme sedan
Kolla min kreditvärdighet?
Privatekonomi1 timme sedan
Att leva med ADHD / ADD - hur har det gått idag?
Psykiatri och psykofarmaka1 timme sedan
Hockey-VM matchtråd (20/5-2024)
Hockey: matchprat1 timme sedan