Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
komma in på konto genom att skicka massa mejl till det?
Övriga dator- och IT-diskussioner4 minuter sedan
Westpay (kortbetalningar - strul företag)
Företagsskvaller6 minuter sedan
Kan Kina lära Sverige nåt om avislamisering?
Politik: utrikes12 minuter sedan
Är det rätt att straffa Camara för att han inte ställt sig bakom hbtqi vid en match i
Censur och yttrandefrihet13 minuter sedan
Varför tar inte fler människor psykisk ohälsa och andra funktionshinder på allvar?
Psykisk hälsa30 minuter sedan
Hur är det att vara stridsfordonsförare?
Vapen och militär1 timme sedan
En fråga om ström, kabellängd och redskap
El, VVS och bygg1 timme sedan
Dölj avdelningar för barn
Forumförslag1 timme sedan
Övervakningen i Sverige är ett WTF-moment
Brott och brottsbekämpning1 timme sedan
Blodskandalen i UK mellan 1970-1990 - människor fick HIV och hepatit C efter blodtransfusioner
Medicin och hälsa1 timme sedan