Tidningar vägrar ta in reklam för Bovision
Ett växande antal tidningar vägrar att ta in annonser som referar till Bovision, en bostadsmarknad på Internet. Företaget som äger Bovision uppger att mellan 7000 och 8000 människor tittar vad som finns blande deras annonser. Sedan starten i februari har 340 fastighetsmäklare använt tjänsten och antalet ökar. Kostnaden är 300 kronor per månad och det finns ingen gräns för informationsmängden de kan publicera. Som jämförelse kostar en färgsida i Svenska Dagbladet 160 000 kronor eller mer. Men det är möjligheten att förlora eftertextannonserna som tidningarna är mest rädda för.
Relaterade artiklar
Undergroundtidningen Oz grundare dödAftonbladet stoppar Charlie Hebdo på svenskaTT stoppar samarbetet med SD:s nättidningLagbrott bakom Expressens avslöjande om näthatAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet anmälda för hets mot folkgruppAftonbladet fälls åter för omärkt annonsNy tidning för hundhatareAftonbladet fällda för dold reklamEskilstuna-Kuriren plockar bort debattartikel från SvPRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Rysk transaktivist visar: grövsta sextrakasserier kommer från utomeuropeiska män
Integration och invandring17 sekunder sedan
Vad kostar det att starta en butik som lidl?
Företagande och företagsekonomi3 minuter sedan
800 000 personer i USA och Europa har lurats av 76 000 falska kinesiska hemsidor
E-handel, frakt och konsumentfrågor1 timme sedan
Sveriges första nationella medborgarråd om klimatet enades på söndagen (2024-05-19)
Politik: inrikes1 timme sedan
The Voice 2024, world wide
Musik1 timme sedan
Varför ökar skjutningarna?
Aktuella brott och kriminalfall1 timme sedan
Varför ökar skjutningarna?
Brott och brottsbekämpning1 timme sedan
Får man ta en sjukdag från jobbet p. g. a. psykisk ohälsa och psykiska störningar?
Arbetsliv och arbetsmarknad1 timme sedan
Vilka är de mest irrationella beteendena, tankarna och sakerna som folk gör/har?
Psykologi1 timme sedan
Vad betyder drömmen?
Sömn och drömmar2 timmar sedan