FCUK har blivit gammalt
Efter sju år har reklammakarna French Connection bestämt sig för att plocka bort förkortningen FCUK från reklamen. Nu är det logtyplös antireklam som är modellen. FCUK var länge en förkortning som anställda på French Connection själva använde. Men det var inte förrän 1997 som Trevor Beattie, kreativ ledare på TBWA/London, lät förkortningen - med sina möjliga felläsningar - utgöra kreativt huvudspår i modeföretagets marknadskommunikation. Men nu är det slut, rapporterar Brand Republic. Istället kommer nya reklamkampanjer från French Connection att sakna entydig avsändare. Istället kommer de att innehålla självrefererande fraser som "Something beginning with F" eller "Don´t make us say it".
Relaterade artiklar
Turbonegro i domstol mot tysk advokatThe Pirate Bays logotyp kapad Systembolaget vann domäntvist mot systemnet.seHells Angels i varumärkestvist med Kapp AhlGoogle vill äga oogleCigarettjätten och svenska varumärken Dag Vag blir varumärkeThåström blir varumärkeSystembolaget stoppar Systemett.com McDonalds vs. McJobRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Känner mig inte som dom andra föräldrarna
Relationer och samlevnad1 minut sedan
Lön för mjukvaruutvecklare i Stockholm?
Arbetsliv och arbetsmarknad7 minuter sedan
Kraftig explosion i centrala Stockholm.
Aktuella brott och kriminalfall13 minuter sedan
90% dödlighet bland gravida kvinnor som smittas av fågelinfluensan
Medicin och hälsa39 minuter sedan
Varför är saffran billigast i Sverige?
Matredskap och inköpsställen48 minuter sedan
Ukrainska drönarattacker mot civila bostadshus
Rysslands invasion av Ukraina 202259 minuter sedan
Sålt bil - Kamkedja går sönder
Bilar1 timme sedan
Försvarets radioanstalt, inteloperations.org, bedriver en hemlig olaglig tortyroperat
IT-säkerhet1 timme sedan
Varför är vissa bilar mer spårkänsliga än andra?
Bilar1 timme sedan
Är man kriminell redan när man kommer till sverige ?
Brott och brottsbekämpning1 timme sedan