FCUK har blivit gammalt
Efter sju år har reklammakarna French Connection bestämt sig för att plocka bort förkortningen FCUK från reklamen. Nu är det logtyplös antireklam som är modellen. FCUK var länge en förkortning som anställda på French Connection själva använde. Men det var inte förrän 1997 som Trevor Beattie, kreativ ledare på TBWA/London, lät förkortningen - med sina möjliga felläsningar - utgöra kreativt huvudspår i modeföretagets marknadskommunikation. Men nu är det slut, rapporterar Brand Republic. Istället kommer nya reklamkampanjer från French Connection att sakna entydig avsändare. Istället kommer de att innehålla självrefererande fraser som "Something beginning with F" eller "Don´t make us say it".
Relaterade artiklar
Turbonegro i domstol mot tysk advokatThe Pirate Bays logotyp kapad Systembolaget vann domäntvist mot systemnet.seHells Angels i varumärkestvist med Kapp AhlGoogle vill äga oogleCigarettjätten och svenska varumärken Dag Vag blir varumärkeThåström blir varumärkeSystembolaget stoppar Systemett.com McDonalds vs. McJobRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Frågor om online butiken Zara
Kläder och skor8 minuter sedan
Vad händer om Ryssland avfyrar RS-26?
Rysslands invasion av Ukraina 202222 minuter sedan
Stockholm/Södermalm: Josefin, 44 år, försvunnen (2024-11-18)
Försvunna personer1 timme sedan
Vad har hänt med tjejer?
Relationer och samlevnad2 timmar sedan
Regeringen har skurit ned på biståndet, men nu skall plötsligt Zambia & Nepal få
Politik: inrikes2 timmar sedan
Nytt lagförslag hotar NGOs som vill ha en ny och oberoende utredning av 9/11.
9114 timmar sedan
Användare med siffror.
Forumförslag4 timmar sedan
Rydbergs Mangoraja har utgått. Enbart Smakrik Mangoraja kvar. (2024-11-21)
Färdigmat och halvfabrikat4 timmar sedan
Varför är nästan alla gäddor på Dumpen svagbegåvade eller utvecklingsstörda?
Psykologi5 timmar sedan
En prislapp på er lidande
Psykologi5 timmar sedan