FCUK har blivit gammalt
Efter sju år har reklammakarna French Connection bestämt sig för att plocka bort förkortningen FCUK från reklamen. Nu är det logtyplös antireklam som är modellen. FCUK var länge en förkortning som anställda på French Connection själva använde. Men det var inte förrän 1997 som Trevor Beattie, kreativ ledare på TBWA/London, lät förkortningen - med sina möjliga felläsningar - utgöra kreativt huvudspår i modeföretagets marknadskommunikation. Men nu är det slut, rapporterar Brand Republic. Istället kommer nya reklamkampanjer från French Connection att sakna entydig avsändare. Istället kommer de att innehålla självrefererande fraser som "Something beginning with F" eller "Don´t make us say it".
Relaterade artiklar
Turbonegro i domstol mot tysk advokatThe Pirate Bays logotyp kapad Systembolaget vann domäntvist mot systemnet.seHells Angels i varumärkestvist med Kapp AhlGoogle vill äga oogleCigarettjätten och svenska varumärken Dag Vag blir varumärkeThåström blir varumärkeSystembolaget stoppar Systemett.com McDonalds vs. McJobRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Polisinsats i Piteå (2025-01-18)
Aktuella brott och kriminalfall21 minuter sedan
Kinas åldrande befolkning?
Politik: utrikes26 minuter sedan
Våldet eskalerar - hur stoppa?
Brott och brottsbekämpning32 minuter sedan
Hittat en iPad, hur kan jag komma förbi activation lock?
Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem33 minuter sedan
Svensk Natoinsats inledd i Lettland: Historisk dag
Vapen och militär47 minuter sedan
Max anställer funktionshandikappad och skryter om det?
Reklam och marknadsföring52 minuter sedan
Transformer ^2: Att sömlöst växla mellan hollistiskt tänkande och logiskt dito?
AI - Artificiell intelligens1 timme sedan
Hyresvärden (SollentunaHem) blockerar tillträde till förråd/cykelrum/allmäna utrymmen
Juridik1 timme sedan
Fake News CNN erkänner att de är lögnmedia
Politik: USA1 timme sedan
Hjälp! Kommer jag få rabies?
Medicin och hälsa1 timme sedan