FCUK har blivit gammalt
Efter sju år har reklammakarna French Connection bestämt sig för att plocka bort förkortningen FCUK från reklamen. Nu är det logtyplös antireklam som är modellen. FCUK var länge en förkortning som anställda på French Connection själva använde. Men det var inte förrän 1997 som Trevor Beattie, kreativ ledare på TBWA/London, lät förkortningen - med sina möjliga felläsningar - utgöra kreativt huvudspår i modeföretagets marknadskommunikation. Men nu är det slut, rapporterar Brand Republic. Istället kommer nya reklamkampanjer från French Connection att sakna entydig avsändare. Istället kommer de att innehålla självrefererande fraser som "Something beginning with F" eller "Don´t make us say it".
Relaterade artiklar
Turbonegro i domstol mot tysk advokatThe Pirate Bays logotyp kapad Systembolaget vann domäntvist mot systemnet.seHells Angels i varumärkestvist med Kapp AhlGoogle vill äga oogleCigarettjätten och svenska varumärken Dag Vag blir varumärkeThåström blir varumärkeSystembolaget stoppar Systemett.com McDonalds vs. McJobRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Lesbiska?
Relationer och samlevnad3 minuter sedan
Relationer Finland-Japan under WW2.
Historia8 minuter sedan
Systemutvecklare ingångslön 2025
Arbetsliv och arbetsmarknad13 minuter sedan
Os 98 Kanada - Tjeckien
Hockey36 minuter sedan
Jetlag i flera dagar
Medicin och hälsa51 minuter sedan
Ökar penningmängden till följd av att staten lånar?
Nationalekonomi55 minuter sedan
Lasse Berghagen träder igenom som ande på storseans, lagligt?
Juridik1 timme sedan
Luktar inte "vanlig rök"
Brott och brottsbekämpning1 timme sedan
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DPF BMT 4Motion "Slår lätt när man lägger i drive"
Bilar: köpråd1 timme sedan
Fråga kring ansvar lägenhets skick vid flytt
Bostad, hem och trädgård1 timme sedan