Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Snälla hjälp vad betyder detta?! Kommer trakasserier förekomma?
Privatekonomi6 minuter sedan
Vilken insekt är detta?
Ekologi, natur, djur och växter7 minuter sedan
jordfel på 745
Övriga fordon16 minuter sedan
Är det nån som vet hur många Garageplatser ett vanligt polishus har?
Brott och brottsbekämpning18 minuter sedan
Automatlåda mer trafiksäkert?
Bilar32 minuter sedan
Svenskarna stretar emot antisemitismens gasutvidgande globala tillväxt.
Politik: inrikes56 minuter sedan
Hur många dagar tar det innan woke är 100% avskaffat i USA?
Politik: USA1 timme sedan
Varför spyr SR/SVT konstant galla över Donald Trump?
Politik: USA1 timme sedan
Hur mycket vill Trump ha för Alaska? Eller kvitta mot Grönland
Politik: USA1 timme sedan
Vad grejen med ha virveltrumman stämd så här?
Musik1 timme sedan