Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Skjutning - Göteborg (2025-03-29)
Aktuella brott och kriminalfall20 minuter sedan
En skjuten Flatås i Göteborg 2025-03-29
Aktuella brott och kriminalfall21 minuter sedan
FKK i Köln?
Prostitution: recensioner1 timme sedan
Newbie?
Psykedeliska substanser1 timme sedan
Akta er för Islam!
Politik: inrikes2 timmar sedan
Kan jag fortsätta snurra på nagellackborttagare i Sverige?
Juridik2 timmar sedan
Kommer partierna acceptera en valförlust 2026?
Partier och partipolitik2 timmar sedan
Skådespelare som inte gjort bra filmer på många år?
Film2 timmar sedan
Only Murders in the Building
Tv-serier och tv-program2 timmar sedan
Bilen äter olja utav helvete
Bilar2 timmar sedan