Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Ändrar det här tv-serierna?
Tv-serier och tv-program3 minuter sedan
Bilder blir upp och ned när jag laddar upp dom på facebook marketplace
Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem9 minuter sedan
Guardians of the galaxy-trilogin: de mest underskattade filmerna någonsin?
Film12 minuter sedan
Nej, det har jag aldrig sagt.
Relationer och samlevnad24 minuter sedan
Styckad man hittad i frys, Oskarshamn, Februari 2025
Aktuella brott och kriminalfall35 minuter sedan
Polis påkörd av cross Lindesbergs kommun (2025-04-19)
Aktuella brott och kriminalfall35 minuter sedan
Kvinnor - hur betraktar ni kvinnor med fullväxt buske?
Socialantropologi, etnologi och sociologi45 minuter sedan
Ställ krav på bidragstagare att sälja sina husdjur
Privatekonomi47 minuter sedan
Hur fuskade ni i skolan? Dela med er av lyckade fusk
Utbildning och studier1 timme sedan
Lite frågor inför polen resan
Europa1 timme sedan