Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Jaguar släpper "woke" reklamfilm
Reklam och marknadsföring33 minuter sedan
Varför vill de flesta flyktingar emigrera till rika länder?
Integration och invandring48 minuter sedan
Falkenberg, 26/10
Aktuella brott och kriminalfall49 minuter sedan
Utrustning för analys
Kemi och pyroteknik54 minuter sedan
Bäst företagsbank för liten enskild firma?
Företagande och företagsekonomi59 minuter sedan
Ukraina stoppar all rysk gas till europa från 1 januari 2025- elpriserna ökar kraftig
Rysslands invasion av Ukraina 20221 timme sedan
Rören rostar efter tio år Mats och grannarna tvingas miljonrenovera
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur1 timme sedan
X-fly Nordica i konken pga BRA?
Företagande och företagsekonomi1 timme sedan
Nya siffror: Många unga män vågar inte ragga
Relationer och samlevnad1 timme sedan
Nya siffror: Många unga män vågar inte ragga
Erotik och sexualitet1 timme sedan