Bara två procent tycker att H&M:s reklam är vulgär
Den återkommande kritiken mot H&M:s julreklam är ett påhitt hos medierna. Åtminstone ifall man ska tro en undersökning från Quickwise som visar att endast två procent tycker att H&M:s senaste julreklam är vulgär. Undersökningen visar att H&M:s konkurrenter är mer kontroversiella. Motsvarande siffror för Lindex och Twilfit är 7 procent. Ännu fler, 11 procent, tyckte att Ellos bild var vulgär. Undersökningen gjordes i december 2001 av reklamundersökningsföretaget Quickwise. 350 svenskar i åldrarna 15-44 år deltog.
Relaterade artiklar
Satirbråk - "Atomkraft? Ja tack" vållar debatt i DanmarkTwitter tillåter reklam för cannabisAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet fälls åter för omärkt annonsUSA börjar sända tv-reklam för cannabisGoogle, Twitter och Facebook förbjuder marijuanareklamAftonbladet fällda för dold reklamGoogle stoppar annonsörer som säljer vapentillbehörAnnons för Ford stoppad - visade Berlusconi med bundna kvinnorHögerextrema annonser tillbaka på FacebookRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Riktigt bra erektion med cannabis och fisk?
Cannabis8 minuter sedan
Var köpa sill, men utan allt socker?
Färdigmat och halvfabrikat21 minuter sedan
Vance, sanningens ord.
Politik: USA21 minuter sedan
Är inte Lidl en lågprisbutik?
Företagsskvaller24 minuter sedan
USA på väg att lämna FN helt och hållet?
Politik: utrikes28 minuter sedan
Byggvesta
Bostad, hem och trädgård35 minuter sedan
Får man ha barnvakt 24/7?
Barn och familj42 minuter sedan
Tyskar på väg att ta makten i Chile
Politik: utrikes52 minuter sedan
AI's vara eller inte
Foto, filmproduktion och grafisk design1 timme sedan
Totalstopp på tåg från Göteborg, fågel orsaken
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur1 timme sedan