Funplanet köpte en banner på Aftonbladets förstasida. Kampanjen var till för att marknadsföra Funplanet. Då Mikael Sandberg, marknadschef på Funplanet, den 27/10 fyllde 30 år placerade han ut födelsedagsbanners på Funplanet, Torget och Passagen. Aftonbladet vägrade att lägga upp den med motiveringen att de inte tycket att den passade in. Mikael Sandberg säger till Flashback: "Jag har en viss förståelse för nekandet men jag är övertygad om att de kommer acceptera då jag fyller 50 år. Funplanet har haft födelsedagsbanners vid flera tillfällen. Exempelvis för Staffan Hillberg (VD Bonnier Online) och Bo Hedin (chefred. för Resumé - tidigare ansvarig för Aftonbladets internetsatsning). Om DN och SvD tar in bröllop och dop m.m, i sin vanliga papperstidning så borde det även finnas plats för detta i någon form på nätet." Bannern: http://www.funplanet.com/grattis/mikael/m_ba_aftn.gif Webbplatsen: http://www.funplanet.com/grattis/mikael/mikael.shtml