Tidningar vägrar ta in reklam för Bovision
Ett växande antal tidningar vägrar att ta in annonser som referar till Bovision, en bostadsmarknad på Internet. Företaget som äger Bovision uppger att mellan 7000 och 8000 människor tittar vad som finns blande deras annonser. Sedan starten i februari har 340 fastighetsmäklare använt tjänsten och antalet ökar. Kostnaden är 300 kronor per månad och det finns ingen gräns för informationsmängden de kan publicera. Som jämförelse kostar en färgsida i Svenska Dagbladet 160 000 kronor eller mer. Men det är möjligheten att förlora eftertextannonserna som tidningarna är mest rädda för.
Relaterade artiklar
Undergroundtidningen Oz grundare dödAftonbladet stoppar Charlie Hebdo på svenskaTT stoppar samarbetet med SD:s nättidningLagbrott bakom Expressens avslöjande om näthatAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamAftonbladet anmälda för hets mot folkgruppAftonbladet fälls åter för omärkt annonsNy tidning för hundhatareAftonbladet fällda för dold reklamEskilstuna-Kuriren plockar bort debattartikel från SvPRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Sverige skjuter sig själv i foten - varför vägrar vi investera i vår framtid?
Nationalekonomi2 minuter sedan
Bottar säljer biljetter
AI - Artificiell intelligens9 minuter sedan
Region Uppsala på väg att täckna avtal med Bolt för sjukresor
Aktuella brott och kriminalfall19 minuter sedan
Pedofil i Borås. Utsatte barn. Vem är han?
Aktuella brott och kriminalfall29 minuter sedan
Msi 7rex hur får jag på tangentbordet
Dator- och konsolspel31 minuter sedan
Hur mycket i pension utomlands?
Privatekonomi43 minuter sedan
Gissa fenotypen - spelet EthnoGuesser
Socialantropologi, etnologi och sociologi1 timme sedan
en ambassad på 1 miljard dollar i Beirut.
Politik: USA1 timme sedan
Hanif Bali (M) kritisk till regeringen: "Skärp er!"
Politik: inrikes1 timme sedan
Ensamstående män kontra kvinnor
Psykologi1 timme sedan