Lokaltidningar satsar på redaktionell reklam
När annonssidorna inte sålt slut ska anställda på annonsavdelningen skriva berättelser som lokala företag, föreningar, institutioner vill få ut. Det har Ingress Medias VD Göran Lundberg lanserat i utvecklingsprogrammet Lokaltidning 2010. Berättelserna samlas under en vinjett med en särskild typografi. En artikel kan presenteras som ”insänt av” eller ”berättat för” den och den. Enligt Lundberg ska redaktionen successivt lära läsarna skilja mellan journalistik och redaktionell reklam. Följande tidningar är utgivna av Ingress Media: Arboga Tidning, Avesta Tidning, Bärgslagsbladet, Fagersta-Posten och Sala Allehanda. http://www.ingress.se
Relaterade artiklar
TT stoppar samarbetet med SD:s nättidningLagbrott bakom Expressens avslöjande om näthatAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamSverige - sämst pressfrihet i NordenJournalist hotas av dödsstraff - kritiserade profeten MohammedAftonbladet fällda för dold reklamFinland bäst i världen på pressfrihetIran skapar falsk BBC i syfte att skrämma journalisterAftonbladet har samma nyhet varje gång det är lön Annonsbojkott mot Kissie och Paow efter hyllningar på AvpixlatRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Utsiktstornet i Vretstorp.
Urban Exploration1 timme sedan
Premier League 24/25 - Omg 12. 23-25/11
Fotboll: matchprat1 timme sedan
Arboga station.
Husdjur2 timmar sedan
Hur är äldreomsorgen i Sverige jämfört med andra EU-länder?
Politik: inrikes2 timmar sedan
Världen chockad av rysslands attack med orashnik-missiler
Rysslands invasion av Ukraina 20222 timmar sedan
Kidnappning och våldtäkt i Bunkeflo
Brott och brottsbekämpning2 timmar sedan
Punkikonen Adam Nilsson & hans band
Musik2 timmar sedan
The Sun: Putin har mystiskt döda händer
Politik: Ryssland och det nära utlandet2 timmar sedan
Miljön utsatt för dårar som inget vet
Miljöaktivism2 timmar sedan
Bara jag som stör mig på uttal?
Medier och journalistik3 timmar sedan