Lokaltidningar satsar på redaktionell reklam
När annonssidorna inte sålt slut ska anställda på annonsavdelningen skriva berättelser som lokala företag, föreningar, institutioner vill få ut. Det har Ingress Medias VD Göran Lundberg lanserat i utvecklingsprogrammet Lokaltidning 2010. Berättelserna samlas under en vinjett med en särskild typografi. En artikel kan presenteras som ”insänt av” eller ”berättat för” den och den. Enligt Lundberg ska redaktionen successivt lära läsarna skilja mellan journalistik och redaktionell reklam. Följande tidningar är utgivna av Ingress Media: Arboga Tidning, Avesta Tidning, Bärgslagsbladet, Fagersta-Posten och Sala Allehanda. http://www.ingress.se
Relaterade artiklar
TT stoppar samarbetet med SD:s nättidningLagbrott bakom Expressens avslöjande om näthatAftonbladet fälls ytterligare en gång för omärkt reklamSverige - sämst pressfrihet i NordenJournalist hotas av dödsstraff - kritiserade profeten MohammedAftonbladet fällda för dold reklamFinland bäst i världen på pressfrihetIran skapar falsk BBC i syfte att skrämma journalisterAftonbladet har samma nyhet varje gång det är lön Annonsbojkott mot Kissie och Paow efter hyllningar på AvpixlatRelaterade ämnen
Nya ämnen på Flashback Forum
Sverige skjuter sig själv i foten - varför vägrar vi investera i vår framtid?
Nationalekonomi2 minuter sedan
Bottar säljer biljetter
AI - Artificiell intelligens8 minuter sedan
Region Uppsala på väg att täckna avtal med Bolt för sjukresor
Aktuella brott och kriminalfall19 minuter sedan
Pedofil i Borås. Utsatte barn. Vem är han?
Aktuella brott och kriminalfall29 minuter sedan
Msi 7rex hur får jag på tangentbordet
Dator- och konsolspel31 minuter sedan
Hur mycket i pension utomlands?
Privatekonomi43 minuter sedan
Gissa fenotypen - spelet EthnoGuesser
Socialantropologi, etnologi och sociologi1 timme sedan
en ambassad på 1 miljard dollar i Beirut.
Politik: USA1 timme sedan
Hanif Bali (M) kritisk till regeringen: "Skärp er!"
Politik: inrikes1 timme sedan
Ensamstående män kontra kvinnor
Psykologi1 timme sedan